OKRUH ČÍSLO 1 - FLAMBERKA

Tato trasa je svoji délkou (14 km) vhodná i pro rodiny s menšími dětmi. Jedná se o nádherný vyhlídkový okruh. Dokonce si myslím, že tím, co cykloturisté uvidí na tak krátké trase, je rarita v celé České republice.
Okruh začíná u informačního centra v Kořenově a jeho první část je značena modrou barvou. Pojedeme ve směru hodinových ručiček. Prvních 200m musíme být velice opatrní, jelikož cyklostezka kopíruje silnici I. třídy. Po 200m tedy odbočíme pod obecním úřadem přes pozemní komunikaci vpravo a po dalších 300m najedeme na lesní asfaltovou cestu zvanou Flamberka. Tady není značení nijak husté, ale není se třeba ničeho obávat, cesta nás povede sama. Po 7,5 km, při kterých se nám po levé ruce otvírají pohledy na Dolní Kořenov i Harrachov s Čertovou horou a nádražím, přijedeme na křižovatku "Bosna". Zde se nám naskytne nádherný výhled na Krkonoše. Odtud pokračujeme směrem "Na perličku". Po projetí zhruba kilometrové spojky se dostáváme do červeně značené cyklotrasy. Po ní se vydáme směrem na Hvězdu. Po ujetí přibližně 1km se nám po levé ruce naskytne nádherný výhled do kraje. Z tohoto místa je zleva vidět Český ráj s Kozákovem, v pozadí Bezděz a na pravé straně se hrdě tyčí Ještěd. Když přijedem k chatě "Hvězda" vyplatí se nám vyšlápnot pěšky na 300m vzdálenou rozhlednu Štěpánka, ze které jsou opravdu nádherné výhledy do všech světových stran. Při sjezdu od Hvězdy se nám hned pod lesíkem naskytne výhled na celé údolí. Vidíme Velké Hamry, Tanvald se Špičákem, Smržovku, v pozadí Liberec s Ještědem i velkou část Jizerských hor. Po průjezdu Příchovic, v místech kde končí asfalt a cesta se má odklonit dolů doleva, se nám vyplatí i poslední zastávka. Popojedeme-li asi 100m rovně od křížení cest, vyskytne se nám nádherný pohled na kostelík v Tesařově, v pozadí uvidíme Bukovec a skoro celé Jizerky. Po kilometrovém sjezdu tato trasa končí zpátky u informačního centra v Kořenově. Trasu si můžete ještě prodloužit zhruba o 5 km a to tak, že se na křižovatce "Bosna" vydáme dále po modré ke Krkoknošskému muzeu v Pasekách, které se opravdu vyplatí navštívit. Od muzea sjedeme na křižovatku v Pasekách, kde se dáme doprava a po 2km dorazíme na červenou cykloznačku, která nás dovede "Na perličku", odkud jedeme po již popisované trase. Při tomto prodloužení je třeba počítat se středně těžkým převýšením.

Mapu s vyznačenými okruhy najdete zde